joi, 2 decembrie 2010

Audi A4 B6 1,9 Tdi

Introducere
A venit vremea sa discutam si despre o arma grea ce strabatea neobosit drumurile patriei in perioada 2005-2008. Upgrade-ul necesar de la un Cielo sau Golf 4 era, ati ghicit Audi A4-un fel de VW Passat mai bine dichisit si cu aspiratii spre clasa premium. Design inspirat de A6, platforma ieftina de VW, un interior bine finisat si spatios, o paleta larga de motoare-o reteta de succes.

Caracteristici
Pros:
  • Design modern, original, interior spatios cu finisari premium
  • Senzatia de masina solida, inchegata cu o tinuta de drum sigura
  • Motor puternic pentru cilindree(vorbim de cel de 130CP) si economic
  • Portbagaj spatios
  • Dotari de serie cuprinzatoare
Cons:
  • Motor diesel zgomotos si necizelat
  • Directie lipsita de feed-back, "grea", ce nu te indeamna la condus pe drumurile serpuite
  • Cutie de viteze ce agata cateodata lipsita partial de precizie
  • Suspensie elastica, balans mare al caroserie in cazul accelerarilor bruste
 

Test drive
Odata urcat la volanul lui A4 te invaluie o atmosfera placuta, moderna, cu detalii atent finisate-aici cei de la Audi sunt adevarati maestri. Schimbatorul de viteze, plansa centrala, cadranul vitezometrului si turometrului sunt detalii ce incanta ochiul. Pana si cheia de tip briceag este un spectacol. La pornirea motorului, din habitaclu se aude un sunet de motor serios, nu seamana deloc cu mormaiala din exterior. Tehnologia cu pompa injector daruia motorului un fel de "salbaticie" in momentul apasarii pedalei de acceleratie. Motorul trage foarte bine de la 1500 ture, puntea fata se lupta cu aderenta, masina se ridica de bot, impresia este de putere dezlantuita. Motorul trage uimitor de bine pana la 3000 de ture dupa care se plafoneaza. Zgomotul interior este grav si apare senzatia ca sub capota exista un propulsor cu cilindree superioara. Motorul da cam tot ce poate la o turatie mica, depasirea celor 3000 rpm devenind inutila privilegiind economia de carburant.
Deci condusul alert prin oras se face relaxat datorita cuplului considerabil obtinut la turatii joase. Primele ezitari apar atunci cand se bruscheaza comenzile, directia filtrand imperfectiunile strazilor si izoleaza soferul de contactul cu solul. Setarea suspensiei se afla undeva la granita dintre confort si sportivitate, insa neexceland in nicio directie. Calitatile trenului de rulare si ale motorului se pun in valoare la drum intins, cand masina se aseaza cuminte pe drum neoferind senzatii de nesiguranta la viteza mare. Totusi drumurile de munte cu multe viraje nu reprezinta arealul nativ al acestui autoturism. Viteze ridicate sustinute in ultima treapta sunt specialitatea unui Audi A4.
Competitori
Cei mai importanti competitori pentru Audi A4 sunt BMW Seria 3 si Mercedes C-Class. Primul are un design interior mai putin elaborat dar exceleaza prin tinuta de drum, directie precisa, tractiune spate si suspensie confortabila dar si cu o doza de sportivitate. Merc-ul este setat pe confort cu un interior atent finisat si o larga paleta de motoare dar vine si cu un pret mai ridicat pe piata second-hand. Este o masina sobra, ce nu detine detalii de design inutile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu