miercuri, 1 decembrie 2010

BMW E36 320i Coupe

Introducere
Cititi cu atentie, pisicuta trebuie managaiata cu grija, a se intelege pedala de acceleratie. Aceasta masina provine dintr-o perioada neagra si indepartata a istoriei (anii 90-mai tineti minte cand ne uitam  cu uimire la MTV ziua la niste negrii care topaiau pe ecran si seara cu toata famiilia la sclava Isaura). In acea perioada cand PIB-ul Romaniei era compus din 5 cifre in dolari, in Bavaria se construiau masini cu un pic ''pasiune" si traditie. E36 a inlocuit legendara serie E30 (a se citi ursulet) de la BMW ce nu mai trebuie comentata. Oricum nu mai vreau sa plictisesc lumea cu superlative, insa as vreau sa evit unele sintagme gen "rigoare germana", "consum mare", "impozite mari", "cocalar", etc. de genul celor asociate cu tipul asta de masini.



Caracteristici
Pros:
  • Conceptie clasica motor 6 cilindri in linie la un litraj de sub 2000cc
  • Directia ce ofera un bun feed-back al drumului (precisa, fara senzatie de asistare, ofera o senzatie de siguranta la viteze mari)
  • Fiabilitate(ok, acest aspect este un pic subiectiv cu toate ca in familie am detinut cam 3 modele diferite)
Cons:
  • Masina zgomotoasa, acceleratie brutala
  • Suspensie ce face fata cu greu drumurilor denivelate
  • Senzatia de "spate" nervos
  • Ambreiaj un pic cam dificil de manevrat pentru gusturile soferilor de astazi


Testdrive
Inserez cheia in contact, invart si ......placere. Motorul porneste cu un sunet decis, caracteristic marcii bavareze: sunetul celor 6 cilindrii l-ar face curios pe un posesor de 2.0 HDI care deobicei se multumeste cu zgomotul unei masini de tocat busteni de sub capota. Se cupleaza cu oarece efort ambreiajul un pic obosit de trecerea anilor, first gear si se iese usor din parcare. Prima calcare a acceleratiei si apare satisfactia imediata: masina ezita foarte putin pana in 3000 de ture, dupa care incepe sa accelereze cu voiciune nici nu ai zice ca are peste 13 ani. Posesorii de motoare diesel care deobicei se opresc la 3000 de ture cand accelereaza, ar face bine sa inteleaga ca acest motor prinde viata peste 4000 de ture si trage decis pana la 7000 cand intervine limitarea. 
Motorul de 2 litri si 150 de cai face o impresie buna si prin sunetul produs care depaseste net orice "4 cilindri" in rafinament. Senzatia se transforma repede in dependenta si te trezesti incalcand legile rutiere pe strazile aglomerate al orasului. Observi un spatiu in trafic si gata! accelerezi, te asiguri (optional), schimbi banda, accelerezi iarasi, schimbi banda din nou etc. Motorul este foarte harnic, destul de elastic pentru a-ti pune zambetul in coltul gurii. Cu aceasta masina poti sa mergi foarte cursiv printr-un trafic mediu in oras. Odata ce iesi inafara orasului aglomerat, poti dezlantui cei 150 de cai cu reprize de acceleratii puternice in viteza 3, 4 pana la capatul rosu la turometrului. In caz ca soferul doreste sa mearga in regim croaziera, viteza 5 iti ofera o deplasare linistita la vitezele ce respecta limitele in vigoare.
Daca te vei opri la un restaurant de pe Valea Prahovei sa savurezi o cafea, iti poti delecta si privirea cu un design reusit, ce a suportat cu ceva relaxare trecerea anilor. Niste jante de 17 inch fac minuni pe aceasta masina, la fel ca orice tip de modificare de bun gust.
Ca sa concluzionam, ai 3000-4000 de euro disponibili, si te-ai plictisit de motoarele "corecte" de 4 cilindri de pe piata, simti nevoia de senzatii tari in viata? Daca raspunsul la aceasta intrebare est pozitiv, nu mai ezita cumpara un model in stare buna atat cat se mai gaseste pe piata, si nu vei fi dezamagit. Garantat de Autoview!

Competitori
In anii 90 E36 nu avea multi competitori. Putem mentiona Audi B4- masina solida, cu o bogata oferta de motoare ce beneficia si de tractiune integrala. Succesul comercial nu a fost foarte mare, pe piata second-hand negasindu-se foarte multe exemplare disponibile. Majoritatea modelelor europene dispun de tractiune fata ce ofera un stil de condus mai putin implicant din partea soferului si feed-back directie redus.
Un alt posibil competitor Mercedes C-Class reprezenta o alta filozofie: setarea trenului de rulare se concentra catre confort, spatiu interior este mai mare, tractiune spate, paleta variata de motoare. C-ul nu e nici pe departe la fel de distractiv de condus ca BMW-ul, are un volan gigantic, si nu-i place sa fie scos din ale lui. E un adevarat cruiser, interiorul iti da impresia de premium.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu